Lasse Hietanen

Hei. Huomenta Rakas Ystävä.Tämänpäivän Sanat pienistä kirjasista:

Sana tälle päivälle Peter Hahne  Ilman Jumalan käskyjä valtio suistuu perustuksiltaan- vaikka Jumala olisikin perustuslaissa. Ja Sananl. 14:34 Vanhurskaus on kansalle kunniaksi, mutta synti on kansojen häpeä. Pieni rukouskirja  Päivä oy,  Isäni, suo syntisten saada tänään rauha, suo väsyneitten sydämien päästä lepoon. Vahvista työtätekeviä ja rasittuneita voimallasi. Suo minunkin päästä lahjoistastasi osalliseksi. *  Kommentaariraamatusta  Ilosanoma Matt. 6:24. Ei kukaan voi palvella kahta herraa, sillä hän joko vihaa toista ja rakastaa toista tai on uskollinen toiselle ja halveksii toista. Ette voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa. (Tai "rahaa" tai "rikkautta"; arameasta johdettu kreikan kielen sana mamona tarkoittaa tässä omaisuutta palvonnan kohteeksi henkilöitynä.)  Komm. os. 6:24 Jeesuksen mukaan meillä voi olla vain yksi herra. Todellinen herramme on se, jolle uhraamme eniten ajatuksiamme, aikaamme ja voimiamme. Materialistisessa yhteiskunnassamme monet palvelevat rahaa eli mammonaa. He ovat sitoutuneempia sen keräämiseen ja tallettamiseen kuin Jumalaan. Materialismin ansa on vaarallinen, sillä "rahanhimo on kaiken pahan juuri" (1. Tim. 6:10). = Rahanhimo on kaiken pahan juuri. Rahaa tavoitellessaan monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla. Komm. os. Tim. '6:6-10' Monet kuvittelevat rahan tuovan onnea, vaikka käytännön elämä osoittaa toisin. Haaliessaan rikkautta voi joutua noidankehään, joka päättyy perikatoon. Paavali neuvoo kuinka rahanhimolta voi välttyä. Jonain päivänä kaikki rikkaudet katoavat (6:7, 17), joten on parempi tyytyä siihen, mitä on (6:8). Rahanhimolla voi olla vahingollisia seurauksia (6:9-10). Rakkaus ja muut Jumalan valtakunnan rikkaudet ovat tärkeämpiä kuin raha (6:11), ja todellista rikkautta on jakaa omastaan anteliaasti toisille (6:18). Sananlaskuihin (30:7-9) on kirjoitettu rukous, jossa painotetaan kohtuutta maallisten rikkauksien saamisessa. Komm. os. Matt. 6:24 Jeesus asetti taivaalliset ja maalliset asiat vastakkain. Hänen mukaansa ihmisten tulisi olla ensisijaisesti uskollisia asioille, joita ei voi varastaa ja jotka eivät kulu tai katoa. Omaisuuteen ei tule kiintyä liikaa, jottei sen tavoitteleminen ala hallita elämäämme. Vain Jumala ansaitsee elämämme herruuden. Voimme koota aarteita yhdessä Hänen kanssaan (6:20-21), pitää katseemme Hänessä (6:22-23) ja palvella yksin Häntä. Muussa tapauksessa herramme on joku tai jokin muu. On tärkeää pohtia, kuka tai mikä on uskollisuutemme perimmäisin kohde.  Kiitos. Siunaten, Lasse Hietanen.

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

1Suosittele

Yksi käyttäjä suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelija

NäytäPiilota kommentit (2 kommenttia)

Käyttäjän LeoMirala kuva
Leo Mirala

Eikö rakastamasi äärioikeistolaiset perussuomaiset koko ajan yritä ajaa isänmaatamme kohti turmiota? Mielistelette Putinia ja oikeistoa. Tuskinpa Jeesus ryhtyy erikseen persujen asioita ajamaan?

Käyttäjän LasseHietanen kuva
Lasse Hietanen

Hei. Kiitos Leo. Olisi kiva jos kanssasi saisi keskustella omana itsenään, niinkuin koetan sinunkin kanssasi; etten luo sinusta oman; pahan syntisen sydämeni mukaista; "haamu"-Leoa. Sinä olet Leo rakas, kalliisti ostettu arvokas ihminen. Kuulut minun; rukoiltaviin, Siunaaviin ihmisiin. Jeesus Kristuskin rukoilee meidän puolestamme. Kiitos. On sanonta: Rukouksen lapset, eivät joudu hukkaan. Ei erikseen, vaan; kaiki "köntässä". Ystävällisesti, Lasse.